CambodjajaaaJAAA - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique - WaarBenJij.nu CambodjajaaaJAAA - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dominique - WaarBenJij.nu

CambodjajaaaJAAA

Blijf op de hoogte en volg Dominique

15 Januari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Daag iedereen,

Het is zover, ik ben al over de helft van mijn ontzettend mooie reis. DE TIJD GAAT VEEL TE SNEL! Na Thailand en Vietnam heb ik nu ook Cambodja gezien en oh oh oh wat was dat een mooi land. Misschien wel mijn favoriet...

Ik begon in Phnom Penh, een stoffig stadje waar niet veel te doen is. Het enige wat daar wel echt te doen is, is dan wel gelijk een van de meest memorabele trips in mijn reis, namelijk de Killing Fields en S21 prison. Ja ik wist wel dat hier afschuwelijke dingen gebeurd zijn, maar de audiotour van de Killing Fields, waar je o.a. verhalen hoort van mensen die de genocide hebben overleefd, was best wel overweldigend. En dan loop je daar rond en zie je de plekken waar mensen en baby's zijn afgemaakt en op het eind een hele verzameling schedels... Je gaat er niet vrolijk van weg, wel een stuk wijzer. Daarna ging ik naar de S21 prison, waar je foto's ziet van veel te veel slachtoffers. Een vrij deprimerende dagtrip, maar wel zeker iets wat je moet doen!!

Hierna ben ik het vrolijke deel van Cambodja wezen opzoeken, namelijk HET STRAND! Na al het geplan in Thailand en Vietnam vond ik het wel goed idee om Cambodja helemaal anders aan te pakken, namelijk geen plan maken en doen waar ik zin in had. Ik had zin in het strand dus daar ben ik heen gegaan, punt. Ik zat een fantastische week in een paradijs. Mijn dorm was openlucht, dus ik sliep in een soort open hutje op het strand en werd elke ochtend wakker van het geluid van de zee. Er bestaat niet veel beters dan dat kan ik je vertellen, ik was ultiem relaxed elke dag. Boekje lezen, cocktailtje, dutje, la la la. Mijn hostel was heel ongeorganiseerd, maar dat hoorde een beetje bij de beach charm die het had en zolang ik een bed had om in te slapen, vond ik het allemaal wel prima. Het groepje mensen die daar dezelfde week verbleef was ook supergezellig, dus alles klopte hier gewoon. Oud en nieuw hebben we met dit groepje op het strand gevierd met een kampvuur, twistend op Motown muziek, lichtgevend plankton gezien, tot zonsopgang gefeest en de volgende dag lekker NIKS gedaan. YES! Verder heb ik nog een dagtripje gemaakt naar een mini-eilandje wat zo mogelijk nog paradijselijker was dan waar ik al zat, Koh Ta Kiev (elektriciteit gaat uit om 22.00, vers gevangen vis elke dag, hangmatjes op het strand). Hier hebben we de "lokale absinth fabriek" bezocht: een of andere Keith Richards lookalike die in een boomhut in de Cambodjaanse jungle zijn eigen brouwerij is begonnen. Best wel hilarische gesprekken onder het genot van een absinth (smerig!!) met hem gevoerd zoals je je kan voorstellen.

Ondertussen probeerde ik contact op te nemen met Maxwell die ik in Thailand had ontmoet en nu in Cambodja was, maar dat lukte maar niet zo goed totdat we elkaar eindelijk in Koh Rong hadden gevonden! Weer zo'n paradijselijk eiland, wel wat meer een party place. Met hem en zijn nieuwe reisvrienden een boottocht gemaakt, waar ik zelf 2 vissen heb gevangen (en gegeten) en heel veel leuke nieuwe mensen heb ontmoet. Een hele fijne dag, waarna er uiteraard weer een grote beachparty was! Daar houden ze hier wel van, ik ook! Ik heb op dit eiland denk ik het mooiste strand ooit gezien, hagelwit zand en een heldere blauwe zee. Again: paradise. Heeeeelaas werd het na zoveel strand toch weer tijd voor een nieuwe plek, ik moest de rest van Cambodja ook nog even zien.

Dus op naar Kampot! Ik weet eigenlijk nog steeds niet zoveel over deze plek behalve dat het leuk was en dat ze de beste ribs van Cambodja hebben (Rusty Keyhole, 2x gegeten). Ik was nog steeds in de planloze modus dus ben maar met het boottochtgroepje hiernaartoe meegegaan. Hier hebben we scooters gehuurd, superleuk want dat had ik sinds Thailand niet meer gedaan. Tenminste, leuk totdat er op een landweggetje een gans schrok van de scooters en besloot tegen mij aan te vliegen waardoor ik omviel. Het moet er trouwens wel grappig uit hebben gezien, dus ik kan er wel om lachen en heb gelukkig alleen blauwe plekken en schaafwonden aan overgehouden. Maar vanaf hier is het wel een beetje bergafwaarts gegaan qua gezondheid, ben nu nog steeds behoorlijk verkouden (verrekte airco overal) en herstellend van een bijholteontsteking. Na Kampot heb ik afscheid genomen van m'n nieuwe vriendjes en Maxwell en ben ik naar Siem Reap gegaan. Een busreis van 24u die niet zo fijn was haha zeker niet als je ziek bent, maar goed. Hoort erbij.

In Siem Reap heb ik vooral mijn bed gezien en het mega tempel complex, Angkor Wat en de omliggende tempels. Zoooooo mooi, en zo intact nog allemaal. Heel mooi om hier rond te lopen, je kon het drie dagen doen, maar gezien ik ziek was en een beetje cultureel onverantwoord dacht "na een dag gaan alle tempels toch op elkaar lijken" heb ik 1.5 dag erover gedaan. Voor de leken: dit is waar Tomb Raider is opgenomen.

Eeeeeen dat was Cambodja zo'n beetje. Weer de combinatie van zoveel fijne mensen ontmoeten en het heerlijke weer en dit keer ook nog prachtige stranden heeft mijn tijd hier zo fijn gemaakt. Niet gedacht dat Cambodja uiteindelijk misschien wel mijn favoriete plek zou worden, ik wil dan ook zeker terug want het voelt alsof ik er te snel doorheen ben gegaan. Misschien moet ik maar wat langer wegblijven... ;)

Next stop Laos! Of daar ben ik eigenlijk al twee dagen. Ben nu in compleet leeg restaurant in the middle of nowhere (maar wel met WiFi?) aan het wachten op mijn bus, er staat me weer zo'n fijne reis van 19u te wachten! Can't wait!

  • 15 Januari 2015 - 10:52

    Liza:

    Wajooo klinkt zo overheerlijk allemaal! Geweldig luizenleventje! Heb je ook nog wat jaloersmakende foto's? En wel terugkomen straks he, want je lieve vriendinnetjes missen je hier!!! xxxx

  • 16 Januari 2015 - 15:39

    Madelief:

    Love it, enjoy babe!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2015

Byebye Asia!

12 April 2015

Filipijnen!

22 Maart 2015

Nice to know you Lets do it again!

22 Januari 2015

IK KAN GEEN BUS MEER ZIEN

15 Januari 2015

CambodjajaaaJAAA
Dominique

Actief sinds 11 Dec. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 3585

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: