Nice to know you Lets do it again! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dominique - WaarBenJij.nu Nice to know you Lets do it again! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Dominique - WaarBenJij.nu

Nice to know you Lets do it again!

Door: Dominique

Blijf op de hoogte en volg Dominique

22 Maart 2015 | Indonesië, Denpasar

Oké, hier gaan we: blog over zeven weken in Indonesië. De titel (een van de lokale hits) zegt het al een klein beetje, ik wil heel graag terug naar Indo want ik heb nog lang niet alles gezien!

Ik had ten eerste een hele lange reis naar Indonesië vanuit Laos, namelijk eerst een nachtbus naar Vientiane, toen een nachttrein naar Bangkok, en vanuit Bangkok na een dagje bioscoop (American Sniper, aanrader ;)) een hele nacht vliegen naar Lombok. Daar aangekomen was het eerste wat me opviel hoe groen alles is. Het is regenseizoen, of dat is nu net afgelopen, maar wauw echt heel veel groen!

Mijn eerste stop in Indonesië was Kuta Lombok, want daar was lieve Roos haar master onderzoek al een paar maanden aan het doen! Ik verbleef in Banana homestay, een heel gezellig en sociaal hostel waar ik na lang reizen voor het eerst mijn eigen kamer had met zelfs een balkonnetje, oh dat was luxe - wel zelf de wc doorspoelen met een emmer water en zo nu en dan wat gekko's of een pad op bezoek, maar verder vond ik het erg luxueus. Ik heb echt een top tijd gehad met de Bananapeople en Roos en haar vrienden in die drie weken dat ik er was: ik heb voor het eerst op een surfplank gestaan, veel feestjes gehad, lekker op het strand gerelaxt, vrijwilligerswerk gedaan, voor het eerst echt ziek geweest, een kampeertrip naar Sumbawa gedaan, reallife soap meegemaakt (heel veel Indonesische intriges en affaires en verraad, I sat back and watched the show), lekker gecrost op de scooter. Allemaal reden genoeg om mijn ticket om te boeken van maart naar mei, ik kon echt niet al in maart weer naar huis!! Dus nu heb ik lekker twee maanden langer in het paradijs genaamd Azië, en ik geniet nog steeds!

Na drie weken heel veel leuke dingen doen en mensen ontmoeten werd het wel tijd voor een nieuw eiland dacht ik, op mijn laatste dag in Kuta Lombok ontmoette ik Aletta (Amsterdam) en die wilde net als ik richting Flores, dus daar zijn we samen naar vertrokken. We zijn naar Labun Bajo gegaan, een klein dorpje in het westen van Flores, en het was echt een heerlijke week weer. We hebben twee dagen rondgescooterd, altijd een leuke manier om de omgeving te verkennen. Ik heb van scooters leren houden, Madie!! Echt! Weer zo mooi groen allemaal, en leuke kindjes langs de weg en aardige mensen en nog een regenbui natuurlijk. Daarna hebben we een tweedaagse trip gemaakt waarbij we een dag hebben gesnorkeld, o.a. bij Pink Beach wat echt roze was door aangespoeld koraal, en een dag naar Komodo en Rinka om de Komodo dragons te zien tijdens trekking. Wat een gekke dieren zijn dat, heel traag en groot, heb er ook eentje aangeraakt hehe. Superspannend om ze te zien, een van de dingen op mijn Indonesische bucketlist dus hier was ik heel blij mee. Daarna zijn Aletta en ik een dag gaan duiken, en we hebben gigantische manta rays gezien, dat was heel bijzonder en weer eentje die ik van de bucketlist kan afstrepen. Enorme roggen van 5 meter die over je heen vliegen in het water, als ik eraan terugdenk word ik er weer een beetje stil van, magisch wel die diepzeewereld...

Zo hadden we wel gedaan wat we wilden doen in Flores en zijn we naar Ubud Bali vertrokken. Daar heb ik mijn 25e verjaardag gevierd met Aletta door een heerlijke spa dag te hebben en allerlei superfood gerechtjes te proberen, Ubud is nogal een hippie yoga organic food plaatsje. 's Avonds zijn we met wat mensen uit ons hostel uit eten gegaan en de volgende dag heb ik mezelf een kookcursus cadeau gedaan. Ook Indonesisch eten is weer een feestje, zoveel smaken en kruiden, lekker lekker. Verder heb ik het rustig aan gedaan in Ubud (mijn Wie is de Mol afleveringen geüpdatet) en is Aletta weer naar Nederland vertrokken na tien hele gezellige dagen en ben ik naar Gili Trawangan gegaan.

Gili T was veel leuker dan ik had verwacht! Ik dacht dat ik er maar drie dagen zou zijn, maar op de een of andere manier ben ik toch twaalf dagen blijven plakken. Ik had weer geluk met mijn hostel, weer een leuke soort familie gevonden daar waar ik veel mee naar het strand ben geweest, wat weer heerlijk wit zand was en een prachtige blauwe zee, het wordt bijna een beetje saai. Hier heb ik ook een paar keer gesnorkeld, en daar heb ik schildpadden gezien!! Die zijn zo lief, ik had ze nog niet met duiken gezien en hier zwemmen ze gewoon met snorkelen voorbij, zo ontzettend leuke dieren. En natuurlijk heel veel soorten vissen, maar het mooiste was wel het duiken weer. Ik heb een duik gedaan bij een shipwreck, en de ander bij "sharkpoint": twee haaien, drie schildpadden, een octopus, zes stingrays en nog een heleboel andere vissen en diertjes gezien, GESLAAGD dus! Dat heb ik in die twaalf dagen op Gili T ook af en toe een beetje gevierd, o.a. bij een Full Moon Party (niet hetzelfde als Thailand maar toch leuk). Ook hier was het toch het meeste de mensen die je ontmoet die de tijd zo fijn maakt, dus toen de meeste mensen vertrokken, werd het voor mij ook tijd om weer door te gaan.

Op mijn laatste dag in Gili T werd ik best wel ziek, dus een voor mijn gevoel lange reis verder kwam ik aan in Uluwatu Bali, waar ik het plan had nog een beetje te surfen. Dat werd 2 volle dagen mijn bed niet uit, en de derde dag op de bank. Dus dat was nogal een domper om Indonesië zo te eindigen, maar af en toe ziek zijn hoort erbij als je backpackt in Azië.

Nu ben ik weer fit en zit ik in de Filipijnen! Zoals ik schreef heb ik mijn ticket naar mei omgeboekt, dus het plan is voorlopig om nog tot half april hier te zijn, dan heb ik nog een maand over voor waar ik zin in heb! Myanmar? Maleisië? Terug naar Cambodja? Of even naar China en Hongkong? Wie zal het zeggen... Stay tuned ;)

  • 22 Maart 2015 - 12:46

    Mama:



    Hallo Dominique,

    Net jouw verslag gelezen. Wat heb je veel gezien en genoten. Ik zie het zo voor
    me. Al die mooie vissen en schildpadden. Ook die engerds Komodo's of zo.

    Het is lente en de zo'n schijnt vandaag. Ik was gisteren met papa naar de Foodhallen bij de ten Katemarkt. Daar dronk hij een grote gin tonic en ik een glas witte wijn. Ze hebben veel goede eetkraampjes. Deed een beetje denken aan Londen. Papa at Vi etnamees en ik had een grote sushirol. Toen nog o p de tram naar de Movies en in de avond naar toneel.
    Vanmiddag gaan we weer naar toneel in de Stadsschouwburg.
    Van de week ga ik weer bij Passion langs. Ik was er ook vorige week. Gaat goed met haar en Marquez.
    Het is nog steeds vreemd, dat ik oma niet meer kan spreken. Af en toe zeg ik iets tegen haar foto. Verder gaat het goed hoor. Realistisch blijven.
    Mocht je naar China gaan, dan kan je in elk geval in mooie hotels verblijven. Maxime heeft natuurlijk tips genoeg.
    Stuur maar een kaartje, als het kan.

    Tot schrijfs,

    Love you
    Mama

  • 24 Maart 2015 - 14:12

    ****SCOOTERMADIE****:

    JAAA SCOOTERS. you make me so proud. Mijne rijdt sinds vandaag ook weer als een zonnetje, na een lang scooterziektebed en (aan mijn kant) serieuze ontwenningsverschijnselen. Al moet ik ook toegeven dat ik weer van mijn fiets ben gaan houden in die tijd. Zo zie je maar.

    Nu nog af van mijn ontwenningsverschijnselen van jou... Dat jij er niet bent raakt maar niet 'gewoon'. Je verhalen zijn wel heerlijk om te lezen. Wat doe je veel, wat klink je als als een doorgewinterde reiziger.

    Blijf gezond en genieten lieve luis! Ben trots op je. Kussen, Madie

  • 30 Maart 2015 - 21:07

    Margriet:

    Ha die Domi,
    Wat fijn om weer wat van je te horen.
    En je geniet met volle teugen, bent nog lang niet van zins terug te komen, wat een avonturierster!!!!
    Een wereldreizigster van topklasse!!
    Ik mis je wel, hoor!
    Maar reis nog lekker even door en geniet ze!!
    Knuffel van Margriet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2015

Byebye Asia!

12 April 2015

Filipijnen!

22 Maart 2015

Nice to know you Lets do it again!

22 Januari 2015

IK KAN GEEN BUS MEER ZIEN

15 Januari 2015

CambodjajaaaJAAA
Dominique

Actief sinds 11 Dec. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 3581

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: