Thailand kapunkaaaaaa - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dominique - WaarBenJij.nu Thailand kapunkaaaaaa - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dominique - WaarBenJij.nu

Thailand kapunkaaaaaa

Blijf op de hoogte en volg Dominique

11 December 2014 | Thailand, Bangkok

Dag lieve lezers,

Ik heb eindelijk tijd gevonden om mijn eerste blog te schrijven! Sorry voor het wachten, maar er is zoveel leukers te doen hier dan achter computers zitten! Bedankt voor het geduld en ik zal er een mooi verhaal van maken voor jullie.

Het plan is om per land een blog te schrijven en ik ben net een dag vertrokken uit Thailand. Hier begint de eerste blog dan echt!

Vanaf Schiphol ben ik vertrokken naar Bangkok. Waaaaaat een chaos gelijk! Het is een warme stad met allemaal taxi's en tuktuks en veel mensen en er is altijd wel wat aan de hand waar je ook bent. Ik heb op mijn eerste dag gelijk een 2-persoons tuktuk ritje gemaakt met 4 mensen: don't try this at home, or anywhere else. Wel een heel hilarisch ritje maar vooral heel gestoord. 's Avonds zijn we met een groepje mensen van het hostel nog wat gaan drinken op Khao San Road, backpack central. Eerste bucket(s) binnen!

De volgende dag zijn we naar Jim Thompson's House geweest, een hele serene plek middenin het gekke Bangkok, supermooie architectuur en tuin, leuk uitstapje! 's Avonds hadden we nog zo'n mooi uitstapje, namelijk een pingpong show (papa, mama, deze ga ik niet uitleggen, google het maar zelf) onder het mom "you don't want to see it, but you have to". Dus wij zijn naar club Superpussy geweest (vanwege de naam ja) en na 5 pingpongballen en wat creatief geopende flessen zijn we toch maar vertrokken en hebben we er zelf een gezellige avond van gemaakt - pingpongvrij. Zal nooit meer hetzelfde naar een pingpongbal kijken...

Vanuit Bangkok hebben we nog een mooi uitstapje gemaakt naar Ayuthaya waar we tussen oude tempels door hebben gefietst zoals het de Nederlander in mij betaamt en 's avonds een boottochtje door Bangkok met prachtig uitzicht en een zonsondergang.

In Bangkok heb ik mijn reis-BFF Jorin ontmoet die met me meeging naar Khao Yai National Park. Heel fijn om een break te hebben van het drukke Bangkok en lekker te wandelen door de natuur en zelfs nog even te zwemmen in een spring. We hebben allerlei gekke insecten gezien en een indrukwekkende zwerm vleermuizen, maar ook aapjes en zelfs een olifant van dichtbij. Vanuit Khao Yai zijn we richting het noorden vertrokken naar Chiang Mai, met een tussenstop in Lom Buri (Monkey City) waar een aap mijn koekjes had gejat! Ik dacht dat aapjes leuk waren maar dat valt tegen. :(

Chiang Mai was een hele fijne backpackstad, waar ik meestal of een beetje een kater had of een heel leuk uitstapje maakte. Goede ervaringen dus! Van dansen in Club Spicy tot tijgers aaien in Tiger Kingdom, een verbazingwekkend goede liveshow van een Thaise coverband tot zwemmen in een prachtig meer en een rooftop swimming pool. Hier en daar een Thaise massage tussendoor, eigenlijk alleen maar leuke dingen gedaan in Chiang Mai! Love it.

Maar ja, toen kwam Pai. Pai is verreweg een van de beste weken uit mijn reis kan ik nu al zeggen. Ik was nog steeds met Jorin aan het reizen, daar zijn nog Joe (Engels, eigenlijk Scouse want wat hij zegt verstaat niemand behalve andere Scousies), Veronica (Duits), Maxwell (Engels) en Rachel (Canadees) onderweg bij gekomen. 3 jongens, 3 meisjes, 1 bungalow, 1 week. Klinkt als een of ander MTV programma, was het misschien qua hilariteit ook. Dit groepje was eigenlijk een minireisfamilie, dit gecombineerd met het prachtige Pai en onze hilarische gastvrouw "Darliiiing" maakte mijn tijd in Pai zo leuk! We hebben scooters gehuurd (Pai Angels noemen we onszelf), in een waterval gezwommen, zonsondergangen gezien, de Big Buddha beklommen, tosti's en hamburgers gegeten in onze hangmatten, hilarische avonden gehad in de Yellow Sun en Don't Cry Bar. Love you longtime darliiiiiing! Baby Pai Pai Pai. Ja, we werkten aan een Pai coveralbum.

Maar aan alles komt een eind, vooral als je aan het reizen bent. Ik heb met Jorin en Veronica nog een fantastische kookcursus gedaan op een Thaise boerderij, waar ik o.a. een van mijn favoriete Thaise gerechten khao soy heb leren koken. Zo. Lekker. Helaas zijn de Pai Angels opgesplitst hierna omdat iedereen een andere kant op is gegaan. Rachel en ik zijn het strand gaan opzoeken in het zuiden van Thailand (Krabi), hebben daar ook een snorkeltour gedaan en daarna ben ik richting Koh Tao vertrokken om een duikcursus te doen.

WAUW! Ik heb denk ik een hobby gevonden, eindelijk! ;) Duiken is echt een van de spannendste mooiste meest bijzondere dingen die ik in mijn leven heb gedaan. Heel onnatuurlijk aan de ene kant om zo lang onder water te zijn, aan de andere kant zo interessant en gewoon heel erg cool om tussen de vissen te zwemmen en een hele andere kant van het leven op aarde te zien. Fanny, je gaat zo jaloers zijn op alle diepzeedieren die ik al heb gezien hehe. Het was eigenlijk de bedoeling dat ik alleen mijn beginnerscertificaat ging halen, maar ik was zo enthousiast dat ik mijn reisschema een beetje heb omgegooid om ook de advanced cursus te doen. Die was zo mogelijk nog beter, meer skills geleerd en veel dieper wezen duiken, ook in een ship wreck en in het donker (lichtgevend plankton, wauwie). AWESOME zoals de duikers dat zeggen. Ik ga ook de rest van mijn reis een paar duiken inplannen, krijg er geen genoeg van!

Ik ben ook nog eventjes naar Koh Phangan geweest om daar de legendarische Full Moon Party te ervaren. Na heel veel verschillende verhalen daarover te hebben gehoord wist ik echt niet meer wat ik ervan moest denken en ben ik er maar heen gegaan met hele lage verwachtingen. Gelukkig was het een groot feest! Hele leuke vibe omdat iedereen er met dezelfde reden is en er naar toe leeft. Dus toen het eindelijk volle maan was, kwamen alle fluorescerende kleren en verf uit de kast en was er een enorme beach party waar iedereen heel happy stond te dansen op foute muziek en was er een geweldige sfeer. Heel cool om een keer te hebben gezien, alleen alle legendes rondom dit feest zijn niet bepaald waar. Het is eigenlijk een gekke glow-in-the-dark party op het strand, niet meer en niet minder.

Dat is mijn Thailand in een notendop. Ik ben vast dingen vergeten maar ik doe mijn best hier om alles op te schrijven! Sinds gister zit ik in Hanoi, Vietnam. Mijn eerste indruk is dat het verkeer hier 0 regels heeft. De ene auto toetert "ik wil erlangs" de andere auto toetert "ja en?" dan komt er een vrachtwagen met de verkeerde richtingaanwijzer en knipperend groot licht, er lijkt ook altijd een bus bij betrokken te zijn die alles blokkeert en dan zijn er nog scooters die sowieso niet kijken. Het lijkt wel dat de fietsers en voetgangers het veiligst zijn dus ik houd het bij de benenwagen.

Volgende keer meer over Vietnam!

  • 12 December 2014 - 10:32

    Rachel:

    Wat een geweldig verhaal!! Ik heb er echt van genoten, was net of ik ook een beetje op vakantie was. Heel veel plezier Do geniet ervan je heb het verdient!

  • 12 December 2014 - 10:32

    Rachel:

    Wat een geweldig verhaal!! Ik heb er echt van genoten, was net of ik ook een beetje op vakantie was. Heel veel plezier Do geniet ervan je heb het verdient!

  • 12 December 2014 - 10:32

    Rachel:

    Wat een geweldig verhaal!! Ik heb er echt van genoten, was net of ik ook een beetje op vakantie was. Heel veel plezier Do geniet ervan je heb het verdient!

  • 12 December 2014 - 10:34

    Rachel Weer:

    Sorryyyy heb 3 keer gereageerd was iets the enthousiast...

  • 13 December 2014 - 12:35

    Lex:

    Lieve stimp, het klinkt heerlijk!!! Who's knew you were such a writer!!! Love you and your attitude!' Keep up the good fun ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Mei 2015

Byebye Asia!

12 April 2015

Filipijnen!

22 Maart 2015

Nice to know you Lets do it again!

22 Januari 2015

IK KAN GEEN BUS MEER ZIEN

15 Januari 2015

CambodjajaaaJAAA
Dominique

Actief sinds 11 Dec. 2014
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 3590

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: